Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny II - 2014
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
ogłasza nabór na stanowisko Asystenta Rodziny
1. Nazwa i adres jednostki:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Świerczewskiego 2, 11-520 Ryn
2. Okres i forma zatrudnienia:
Praca asystenta będzie wykonywana w ramach umowy zlecenia - planowany okres zatrudnienia od maja do grudnia 2014 r.
3. Kandydaci powinni spełniać następujące wymagania:
3.1.Wymagania konieczne:
* wykształcenie:
· wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
· lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
· lub studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
· lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
* umiejętności metodologiczne, społeczne i administracyjne,
* znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
* posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
* brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
3.2.Wymagania dodatkowe:
* znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
* wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
* znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
* samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
* komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
* umiejętność współpracy w zespole,
* odporność na sytuacje stresowe,
* umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
* prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu,
4.Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
* empatia
* komunikatywność
* odpowiedzialność
* kreatywność
* obowiązkowość
* rzetelność
* zaangażowanie i odporność na stres
* zdolności organizacyjne
5. Zakres wykonywanych działań:
* Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.
* Opieka nad 9 rodzinami.
* Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań, m.in. :
· współpraca z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, urząd pracy, urząd miasta, itp.,
· pomaganie w wypełnianiu zadań opiekuńczo - wychowawczych,
· pomaganie i uczenie oszczędnego zarządzania budżetem domowym,
· merytoryczne pomaganie w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
· pomaganie w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny, wspieranie jej aktywności społecznej,
· motywowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny.
* Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania w/w rodzin.
6. Wymagane dokumenty:
* CV ze zdjęciem,
* list motywacyjny
· List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
“Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833 z późn. zm.)”.
* kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
* kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
* kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
* oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku
* oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
* oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
* kopia dowodu osobistego,
* inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacji
Każdy dokument winien być opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata.
6. Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub korespondencyjnie, w zamkniętej kopercie, w terminie do dnia 23.04.2014r. do godz. 1400 na adres:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rynie, pok. 12, ul. Świerczewskiego 2,
11-520 Ryn, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny
Aplikacje, które wpłyną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rynie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń MGOPS Ryn.
Kierownik MGOPS
Ewa Modzelewska